пятница, 28 февраля 2014 г.

ГОТУЄМОСЯ ДО ПРИЙОМУ ДІТЕЙ У 1 КЛАС

Міністерство освіти і науки, молоді і спорту України роз’яснює
ГОТУЄМОСЯ ДО ПРИЙОМУ ДІТЕЙ У 1 КЛАС
Лідія ЩЕРБАКОВА, головний спеціаліст сектору дошкільної
та початкової
освіти департаменту загальної середньої
та дошкільної
освіти МОН України, м. Київ
Відповідно до ЗаконівУкраїни «Про освіту», «Про загальну середню освіту» з 2001/02 навчального року навчання у 1-му класі розпочинають діти, як правило, із 6 років. Водночас згідно зі ст. 12 Закону України «Про дошкільну освіту» право на перебування у дошкільних навчальних закладах гарантовано дітям віком від двох місяців до шести (семи) років.
Отже, якщо дитина досягла 6-річного віку, дошкільні навчальні заклади не можуть відмовити батькам у подальшому отриманні дошкільної освіти їхньою дитиною. Однак, батькам необхідно усвідомлювати те, що дитина почуватиметься більш комфортно у колективі дітей однієї вікової групи.
Дошкільну освіту дитина може здобувати за бажанням батьків або осіб, якіїх замінюють, як у дошкільному навчальному закладі, так і в сім'ї.
Для батьків, які вирішили виховувати дитину самостійно, важливо організувати консультаційні пункти, де батьки могли б отримати кваліфіковані консультації педагогів і психологів із питань навчання та виховання дітей удома.
Приймання дітей до 1-го классу загальноосвітніх навчальних закладів здійснюється без конкурсу відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України від 07.04.05 № 204 «Про прийом дітей до 1-го классу загальноосвітніх навчальних закладів».
Приймання дітей у загальноосвітні навчальні заклади здійснюється відповідно до території обслуговування. За наявності вільних місць дитина може розпочинати навчання в інших навчальних закладах.
Для зарахування дитини до 1-го класу батькам чи особам, які їх замінюють, слід подати такі документи:
· заяву на ім'я директора;
· копію свідоцтва про народження дитини;
· медичну картку встановленого зразка.
До спеціалізованої школи (школи-інтернату) з поглибленим вивченням окремих предметів приймання дітей здійснюється незалежно від територі обслуговування.
Приймання дітей, які вступають до 1-го класу спеціалізованої школи (школи-інтернату), проводиться у терміни, визначені навчальним закладом, у формі співбесіди з дитиною у присутності її батьків або осіб, які їх замінюють, згідно з Інструкцією про порядок конкурсного приймання дітей (учнів, вихованців) до гімназій, ліцеїв, колегіумів, спеціалізованих шкіл (шкіл-інтернатів) (затверджено наказом МОН 19.06.03 № 389; зареєстровано в Міністерстві юстиції України 04.07.03 за № 547/7868).
Співбесіда з дитиною, яка вступає до 1-го классу спеціалізованої школи (школи-інтернату), має включати виконання спеціальних діагностичних завдань для перевірки рівня загального розвитку дитини, її функціональної готовності до систематичного навчання та здатності до вивчення дисциплін відповідно до спеціалізації закладу.
Такі завдання розробляє педагогічна комісія на основі матеріалів, запропонованих центрами практичної психології і соціальної роботи (психологічними службами), та затверджує директор навчального закладу за погодженням із відповідним органом управління освітою.
Не допускається перевірка знань і вмінь дитини понад обсяги державних вимог навчально-виховних програм дошкільного навчального закладу. Не дозволяється перевіряти вміння читати, писати, рахувати тощо, оскільки формування цих навичок відбувається під час навчання дитини в початкових класах за чинними .навчальними програмами для 1—4-х класів загальноосвітніх навчальних закладів.
Процесс приймання дитини має проводитися вчителем початкових класів і психологом у формі доброзичливої співбесіди, що триває не більше 30 хвилин, у присутності батьків або осіб, які їх замінюють.
Оскільки приймання учнів 1-го классу здійснюється з урахуванням особливостей фізичного і психічного розвитку дітей, їх вікових та індивідуальних можливостей, слід зазначити, що готовність до систематичного навчання визначається взаємопов'язаними компонентами: фізичною готовністю (станом здоров'я і фізичним розвитком дитини), інтелектуальною та особистісною готовністю.
Фізична готовність дитини до школи визначається медичними працівниками і записується у медичній картці.
Особистісна готовність характеризує вміння дитини орієнтуватися в навколишньому світі, запас її знань, ставлення до школи, самостійність дитини, її активність та ініціативу, розвиток потреби у спілкуванні, вміння встановити контакт з однолітками і дорослими.
Інтелектуальна готовність дитини до школи включає в себе розвиток фонематичного слуху, зорового сприймання, образних уявлень, розвиток таких психічних процесів, як сприймання, увага, спостережливість, пам'ять, уява, а також розумовий і мовленнєвий розвиток.

Шкільний психолог і вчитель вивчають індивідуальні особливості дитини з метою найефективнішого впливу на її всебічний розвиток і виховання у процесі навчання після зарахування до 1-го класу.

Комментариев нет:

Отправить комментарий