Критерії психологічної готовності дитини до школи
Соціально-психологічна готовність до
школи:
1.
Навчальна мотивація (хоче йти в школу; розуміє важливість і необхідність учення;
виявляє виражену цікавість до отримання нових знань);
виявляє виражену цікавість до отримання нових знань);
2.
Уміння спілкуватися з однолітками і дорослими (дитина легко вступає в
контакт,
неагресивний, уміє знаходити вихід з проблемних ситуацій спілкування, визнає
авторитет дорослих);
неагресивний, уміє знаходити вихід з проблемних ситуацій спілкування, визнає
авторитет дорослих);
3.
Уміння прийняти
навчальне завдання (уважно вислухати, з потреби уточнити
завдання).
завдання).
Розвиток шкільно-значущих психологічних
функцій:
1.
Розвиток дрібних м’язів руки (рука розвинена добре, дитина упевнено володіє
олівцем, ножицями);
олівцем, ножицями);
2.
Просторова організація,
координація рухів (уміння правильно визначати вище –
нижче, вперед – назад, зліва – справа);
нижче, вперед – назад, зліва – справа);
3.
Координація в системі
очей – рука (дитина може правильно перенести в зошит
простий графічний образ – узор, фігуру – на візуально сприйманій відстані
(наприклад, з книг);
простий графічний образ – узор, фігуру – на візуально сприйманій відстані
(наприклад, з книг);
4.
Розвиток логічного
мислення (здатність знаходити схожість і відмінності різних
предметів при порівнянні, уміння правильно об’єднувати предмети в групи за
загальними істотними ознаками);
предметів при порівнянні, уміння правильно об’єднувати предмети в групи за
загальними істотними ознаками);
5.
Розвиток довільної уваги
(здатність утримувати увагу на виконуваній роботі протягом 15-20 хвилин);
6.
Розвиток довільної
пам’яті (здібність до опосередкованого запам’ятовування:
пов’язувати матеріал, що запам’ятовується, з конкретним символом, слово –
картинка або слово – ситуація).
пов’язувати матеріал, що запам’ятовується, з конкретним символом, слово –
картинка або слово – ситуація).
Вимоги, які пред’являє школа до розвитку мови дитини
- уміння правильно вимовляти всі звуки мови і
розрізняти їх на слух; уміння вживати
різні частини мови точно по сенсу;
- уміння використовувати в мові синоніми, антоніми,
іменники з узагальнюючим
значенням;
- уміння відповідати на питання і задавати
їх;
- уміння самостійно передавати зміст
літературних текстів;
- уміння складати розповіді про предмети (за
планом, запропонованому
дорослим, по картинці, по серії сюжетних
картинок);
- кругозір (уявлення дитини про світ
достатньо розгорнене, розвинена пам’ять увага, і
інші інтелектуальні здібності).
З
шести або з семи років потрібно віддавати дитину в 1 клас?
Однозначно
відповісти на це питання не можна, оскільки необхідно враховувати ряд
чинників, що
визначають підготовленість дитини до навчання. Саме від того, наскільки
дитина розвинена
фізично, психічно, розумово і особистісно, а також від стану
здоров’я дитини, і залежатиме, з якого віку йому
необхідно почати навчання в
школі. Має значення весь комплекс чинників, що визначають рівень розвитку дитини, при якій вимоги
сисОтематичного навчання не будуть надмірними і не
призведуть до порушення його здоров’я. Нагадаємо, що у дітей, не підготовлених до
систематичного навчання, важче і довше проходить період адаптації (пристосування) до школи, у них набагато частіше виявляються різні труднощі навчання, серед них значно більше неуспішних, і не тільки в першому класі.
призведуть до порушення його здоров’я. Нагадаємо, що у дітей, не підготовлених до
систематичного навчання, важче і довше проходить період адаптації (пристосування) до школи, у них набагато частіше виявляються різні труднощі навчання, серед них значно більше неуспішних, і не тільки в першому класі.
Підготовлена до школи дитина повинна уміти планувати свою
діяльність.
Комментариев нет:
Отправить комментарий