среда, 6 мая 2015 г.

Як визначити готовність дитини до школи

Критерії психологічної готовності дитини до школи
Соціально-психологічна готовність до школи:
1.   Навчальна мотивація (хоче йти в школу; розуміє важливість і необхідність учення;    
      виявляє виражену цікавість до отримання нових знань);
2.   Уміння спілкуватися з однолітками і дорослими (дитина легко вступає в контакт,  
      неагресивний, уміє знаходити вихід з проблемних ситуацій спілкування, визнає 
      авторитет  дорослих);
3.   Уміння прийняти навчальне завдання (уважно вислухати, з потреби уточнити    
      завдання).
Розвиток шкільно-значущих психологічних функцій:
1.   Розвиток дрібних м’язів руки (рука розвинена добре, дитина упевнено володіє  
      олівцем, ножицями);
2.   Просторова організація, координація рухів (уміння правильно визначати вище –  
      нижче, вперед – назад, зліва – справа);
3.   Координація в системі очей – рука (дитина може правильно перенести в зошит  
      простий графічний образ – узор, фігуру – на візуально сприйманій відстані    
      (наприклад, з  книг);
4.   Розвиток логічного мислення (здатність знаходити схожість і відмінності різних  
      предметів при порівнянні, уміння правильно об’єднувати предмети в групи за 
      загальними  істотними ознаками);
5.   Розвиток довільної уваги (здатність утримувати увагу на виконуваній роботі протягом       15-20 хвилин);
6.   Розвиток довільної пам’яті (здібність до опосередкованого запам’ятовування:  
      пов’язувати матеріал, що запам’ятовується, з конкретним символом, слово – 
      картинка або слово – ситуація).
Вимоги, які пред’являє школа до розвитку мови дитини
  - уміння правильно вимовляти всі звуки мови і розрізняти їх на слух; уміння вживати
            різні  частини мови точно по сенсу;
  - уміння використовувати в мові синоніми, антоніми, іменники з узагальнюючим
    значенням;
  - уміння відповідати на питання і задавати їх;
  - уміння самостійно передавати зміст літературних текстів;
  - уміння складати розповіді про предмети (за планом, запропонованому 
    дорослим, по картинці, по серії сюжетних картинок);
  - кругозір (уявлення дитини про світ достатньо розгорнене, розвинена пам’ять увага, і  
           інші інтелектуальні здібності).

З шести або з семи років потрібно віддавати дитину в 1 клас?
   Однозначно відповісти на це питання не можна, оскільки необхідно враховувати ряд  
  чинників, що визначають підготовленість дитини до навчання. Саме від того, наскільки
   дитина розвинена фізично, психічно, розумово і особистісно, а також від стану       
   здоров’я   дитини, і залежатиме, з якого віку йому необхідно почати навчання в        
 школі. Має значення весь комплекс чинників, що визначають рівень розвитку     дитини, при якій вимоги сисОтематичного навчання не будуть надмірними і не    
 призведуть до порушення його здоров’я. Нагадаємо, що у дітей, не підготовлених до 
 систематичного навчання, важче і довше проходить період адаптації (пристосування) до  школи, у них набагато частіше виявляються різні труднощі навчання, серед них значно  більше неуспішних,  і не тільки в першому класі.
 Підготовлена до школи дитина повинна уміти планувати свою діяльність.

Комментариев нет:

Отправить комментарий